me and babe and our kids

me and babe and our kids

torsdag 11 juli 2013

En dag i Gränna...

Idag har de varit kanon väder så Jag och min son blev dragen bort till Gränna för att se polagris tillverkning. Det var ju lite roligt och se dom stå och jobba med godiset...ser ju rätt enkelt ut..men antar de inte är så lätt som de ser ut..
På ett av ställena så kom dom ut med en liten skål med lite polkagrisar, som var varma,mjuka och lite sega.. det var väldigt mumsigt..var så man hellre hade ätit dom smått varma och mjuka än när dom är hårda hehe.
Tog en liten fika dära.. var inte så hungrig pga värmen...för mig som e gravid så blir jag ännu varmare och då blir de mesta jobbigare.. var ett rätt trevligt 50tals fik vi hittade som vi satt ned en stund.. Dani fick smaka sin första Kanelbulle och han var så söt när han satt där och åt bitarna man gav han...efter det så blev det att vi gick och köpte oss lite polkagrisar och gick vidare ned till hamnen för att äta lite mjukglass...Var lite tungt och gå då de kändes som träningsvärk i ljumskarna och mellan varven så högg de till så var bara o sakta ned tills de kändes bättre..


 
Tänkte just på en sak...det är ju bara 4dagar kvar tills lillen är beräknad..shit asså haha..
Jag tror ju iof att jag kommer gå över tiden lite som sist.. vet inte varför jag tror det men har väl bara den känslan..
Det har varit rätt lugnt denna graviditeten..har inte haft något illa mående..men varit mycket trött i början (då visste jag inte att jag var gravid sen hade jag järnbrist)..nu har tröttheten kommit tillbaka lite..fått lite sömnproblem igen, halsbränna men det är ju inte så farligt..det jobbiga är när ljumskarna håller på elr när ryggen värker.. men jag försöker klara allt själv så gott jag kan och orkar..men energin försvinner rätt snabbt..
Det ska bli spännande och se vem lilla busen är i magen som gömt sig därinne och som inte velat vända på sig och som lever om dära.
Samtidigt som jag är väldigt nervös av måånga anledningar..
Menmen återstår att se när busen vill komma ut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar