me and babe and our kids

me and babe and our kids

fredag 12 juli 2013

Trött...

Just nu känner jag mig bara så trött på allt... Okej det var väl lite o ta i men trött på det mesta..

Folk vet hur jobbigt jag har det men ändå ska dom komma med sina problem till mig.. varför just jag?
Ja visst jag pratar ibland om mina bekymmer så det är ju självklart att jag även ska finnas där för dom när dom har problem.. men vissa problem borde man hålla för sig själv.. eller inte komma med alla sina problem till en som redan mår dåligt.
Jag är nog för snäll har svårt och säga ifrån ibland.. men tänker ju ofta att dom har ju funnits dära för mig.
Men nu börja jag tröttna på att lyssna på andras problem eller att försöka ge mig dåligt samvete på olika sett...mår inte jag dåligt nog? har inte jag nog mycket med mitt eget liv?

Sen när man börja klaga över små saker så blir jag irriterad.. varför ens lägga sin energi på sånt skit.. eller försöka dra in mig i något litet problem som jag ändå inte kan svara på?
(borde nog börja ta betalt...känner ju mig som någon sorts kurator/doktor ibland haha)

Hmm varför lägger jag ens ned energi på detta? borde hitta något som gör mig glad så jag glömmer allt det jobbiga... Fick ju en liten hjälp nyss (den personen vet dock inte om de)..så får ju fortsätta åt de hålet.. vill inte vara i denna negativa sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar