me and babe and our kids

me and babe and our kids

fredag 28 oktober 2011

Svetsmässa 26/11

I onsdags så fick vi på lernia chansen att åka till Kristiansda på svetsmessa.
Var lite skeptisk till den dan..tänkte att de kommer väll bara vara drygt o tråkigt.
Men så blev det ju inte J
Jag och en vän hade jätte kul. Samla på oss en massa saker deltog i tävlingar J . På tipsrundan så försökte min vän fjäska till sig svaren, de var skoj ( var ju inte så lätt för oss och kunna gissa på svaren då hon går cnc och jag har inte susning om vissa saker dom fråga om).
Jag fick gratis svetspinnar …för mys på fredagskvällarna med pojkvännen..tänkte jaha ööh…okej…..
Fick sedan idén om att jag borde försöka fixa ett sånt där färgrant silverlod till mig..Lyckas gjorde jag, blev jätte glad..Han som gav mig silverloden sa att en sån kostar 100kr+ moms… min tanke ”oh shit..denna testar vi inte löddning med”.
Fick gratis mat väldigt gott men tog bara en portion..varför vet jag inte men blev mätt i alla fall, sen fanns de gratis fika där..de gillades  så klart också ;)
Kunde få både gratis vatten ,energi dryck, öl, coca-cola, fanta  och kaffe.
Vid 14 tiden åkte vi hemmåt.. små trött och glada var jag och min vän för vi haft så kul.
Var lite små störiga på bussen också men inget jämfört mot resan dit..min vän var värst hahaha ;) hon e go hon J
                                                            Jag med min turkosa silverlod...
                           Några fräcka och snygga svetshjälmar..deltog i en tävling om en svetshjälm.
                           hoppas att de var någon av dessa.
                                         

                   Såg denna pärla när vi kom in :) ..van aldrig blingblinget som man kunde tävla om :(


Maten :)

Mina saker som jag lyckades samla på mig :)

1 kommentar:

  1. Man har det inte roligare än vad man själv gör det till ;-) Kram CNC:aren

    SvaraRadera