me and babe and our kids

me and babe and our kids

onsdag 3 september 2014

2011 del 2

Juni: 24/6... Jag minns inte om jag hade pratat i telefon eller om vi smsade men vi hade iaf bråkat om nånting, jag bad om ursäkt och du skulle komma till mig som planerat.
Det var din födelsedag och jag ville försöka göra något fint för dig..
Jag slängde ihop en tårta åt dig, gjorde den så fin jag bara kunde, klädde upp mig och du kom, du blev glad för presenterna och tårtan..
Sen kom de jag inte riktigt hade räknat med...
Vi hade ju haft vårat förhållande på prov/test i 3månader..trotts jag hade haft lite motgångar från din sida så kämpade jag på, vi hade det bra tillsammans, trodde jag iaf...
Du gjorde slut med mig...( Jag vet fortfarande inte varför, har fått höra olika saker varje gång jag försökt fråga.) jag trodde inte du skulle lämna mig, tårarna kom, jag grät, var otröstlig... Du försökte trösta mig...sexuellt... Jag vet inte varför jag ens försökte..men jag grät hela tiden.. Efter ett tag gick du, de var midsommar och du skulle åka ut till din syster och fira midsommar med dom andra, jag satt och grät länge efter du gått..startarde film för att försöka tänka på annat, det tog tid innan jag lugna mig så jag kunde se filmen, minns att det var en komedi film, tror jag lyckades skratta lite...

Tror de var dagen som du berättade om att efter du varit hos din syster träffat på nån gammal barndomskompis och hans kompis.. Ni hade rökt på och haft roligt..
Jag kunde inte förstå hur du kunde ha så roligt när du nyligen gjort slut med mig, betydde jag så lite för dig?
Jag blev även arg och orolig när du berättade om att du rökt på, droger är ju farligt, de kunde ju hänt dig något, jag var rädd om dig och brydde mig om dig men du tycktes inte förstå det...

Jag minns inte riktigt hur vi hade det där under sommaren, vi träffades väl endel men oftast så brydde du dig väl inte så mycket om mig, festade endel...

Tror det var i aug-sep som jag såg att du hade börjat prata med den där tjejen igen som du inte skulle ha kontakt med...du låg och sov när jag läste era konversationer.. Blev så arg och ledsen... Jag tog mina saker och gick hem till mig, sa nog inte ens hejdå till dig..
När jag var hemma så ringde en vännina från utbildningen och ville verkligen att jag skulle hänga med henne och en annan från utbildningen + hennes syster ut till PC.. Jag var nog först lite osäker..men jag behövde komma på andra tankar, bytte kläder och gick bort till henne, tog en öl och hade det trevligt... Tills mitt ex bbörjade sms:a, försökte kontrollera och bestämma  över mig.. Jag minns inte riktigt hur jag var då men tror jag var både osäker av mig men samtidigt arg på honom, han har festat flera gånger, jag ska ut engång och det blir ett jävla liv, min vännina stöttade mig hela tiden.
Vi gick ut satt ned, jag var nervös, jag var ju inte van att gå ut på krogen och definitivt inte att dansa som jag gjorde lite, men sen satt jag mest och kolla på när dom andra dansade, det såg roligt ut och dom försökte få med mig, jag ville så gärna men blygheten och osäkerheten tog över..
Sen kom mitt ex dit..gick till baren sen ut och sen in igen.. Han höll på så ett tag och vaktade mig, sen kom han med två andra vänner och satt några bord ifrån, jag kunde inte slappna av.. Dom drog vidare men han sms:a mig, bestämde vilken tid jag skulle vara hemma annars så skulle han inte ha kontakt med mig nå mer...
Jag ville inte att han skulle bestämma över mig.. Tänkte inte lyda honom...men jag kunde inte tillslut njuta av umgänget med mina vänner när han höll på så.
Fick sällskap en bit hem av min vännina som inte ville jag skulle gå hem själv...
När jag väl var hemma så ringde mitt ex mig och skällde ut mig för att jag inte svarat han och för jag inte var hemma då han bestämt att jag skulle vara hemma..jag sa nog bara att jag fick sällskap hem..
Han kom till mig.. Han ifrågasatte om en kille som jag snackade med utanför pc... Sa att vi bara pratade lite, han ville dansa med mig men jag tackade nej, han undrade om han fick bjuda på en öl... Först sa jag ja, men när vi kom in igen så tackade jag nej det var allt...
Mitt ex ville ha en ny chans, vi skulle dock bara dejta ett tag, bara ses på helger och inte under veckorna,.,
Jag gick med på det men sa att det var hans sista chans för jag orkade inte mer..

Fort följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar