me and babe and our kids

me and babe and our kids

fredag 5 september 2014

2011 del 3

Det blev inte att vi bara sågs på helgerna...det blev att jag mer eller mindre bodde hos honom...
Vi blev väl osams till och från men för de mesta var det bra, han ringde mig när jag var på utbildningen, för o prata lite, ibland ville han att jag skulle komma hem under lunchen,
Andra gånger så gick jag hem till mig en sväng för jag hade en liten kattunge som en familj hade hittat utomhus..
Det tråkiga var ju att dels så hade jag inte pratat med mitt ex pappa om jag fick ha den (han var min hyresvärd) sen från att varit hemma i stort sett hela tiden om inte jag var på utbildningen, till att jag jämt var hos exet, som inte ville ha den där..

Det var nångång där på hösten som jag gick någon liten kurs via soc om ekonomi, den var i 2-3 dagar..
Tror det var andra morgonen när jag var påväg dit som jag pratade med exet, allt var bra mellan oss när jag avslutade samtalet...
Sen precis innan dom som hade föreläsningen kom så fick jag ett sms, om jag minns rätt så hade han skrivit att han skulle lämna mina saker i källaren...
Jag fattade inget..kunde inte koncentrera mig, fattade inte vad som hänt...på rasten så försökte jag både skriva och ringa han, på lunchen så började jag nästan gråta, visste inte vad jag gjort.
När jag väl slutade så gick jag hem, fanns inga saker i källaren, gick hem till honom för att ta reda på vad jag gjort, han öppnade inte när jag knackade..var säker på att han var hemma..så gick ned till källaren, och väntade, hörde en dörr öppnas, och mycket riktigt ut genom porten så såg jag honom komma genom fönstret, skyndade mig upp för jag tänkte försöka komma ikapp han och fråga vad han håller på med...
Jag kände mig som en stalker så jag slutade, han såg mig och skyndade sig iväg men jag tog bara en längre väg hem..
Jag satt hemma kunde inte alls förstå vad jag gjort...
Pratade lite med en av hans vänner som undrade om jag ville ta en promenad med han..
Jag var osäker, vad skulle mitt ex tro om han fick veta, men de är ju bara en promenad..
Så vi möttes vid ica och promenerade. Jag berättade för honom vad som hänt, pratade konstant om honom, blev arg på mig själv för att han gjorde det.. Men han var förstående, han berättade för mig att mitt ex träffade andra tjejer bakom min rygg, att exet gjorde det för jag skulle bli tokig om jag visste och att jag förbjudit honom...
Jag förklarade hur det låg till..
Han erbjöd sig att om han fick veta när mitt ex skulle träffa en tjej så skulle han skicka sms om vart han skulle träffa tjejen, så om de skulle vara på Max så kunde jag låtsas som att jag ska dit och beställa mat och då "kommer på honom"...
Vid ett tillfälle så stannade vi till..han lutade sig fram mot mig och kysste mig..
Jag blev paff, men gjorde inget motstånd, men jag visste hur fel det var, just då var jag inte bättre än mitt ex, men av någon anledning så brydde jag mig inte, antagligen på grund av det han gjorde mot mig..
Jag fick höra endel komplimanger som att jag var en bra lyssnare t ex..
Vi satte hos nere vid hamnen på en bänk.. Han gav mig en jättefin komplimang som jag dock glömt och just då var jag så dum och fattade inte det...när vi satt där så började mitt ex ringa och smsa mig som en galning, jag ville inte svara, varför ska jag svara på order när han själv bara ignorerat mig hela dagen..
Men så hotade han att skada katten..
Jag fick sällskap hem, han jag gick med ville inte att något skulle hända mig, men han följde bara till porten.
När jag kom in i lägenheten så hade mitt ex vänt upp och ned på den, jag letade efter katten men hittade honom inte..exet ringde vi bråkade, han kom hem till mig och jag frågade vad han gjort med min katt, han sa att han inte rört honom..
Jag letade och letade, försökte kalla på katten, hittade honom tillslut bakom gardinen...
Det hade lugnat sig mellan mig och exet... Han ville att jag skulle följa med hem till honom. Jag sa att jag måste städa, han sa bara att jag skulle komma till han när jag var klar..så jag fick städa upp röran själv..

Han bad aldrig om förlåtelse och vi löste aldrig problemet...jag vet fortfarande inte varför han gjorde som han gjorde..
(detta skedde innan jag hade varit ute med mina väninnor)

Någon månad senare så var han inne på träning..han hade gjort en planering över sin träning hur den skulle vara i 7veckor och under den tiden skulle jag vara hemma..
När jag kom hem till honom efter vart på utbildningen så skulle jag hämta mina saker, han stod i duschen och jag fick för mig att kolla hans mobil..
Han hade flirtat med en annan tjej...
Jag blev förbannad, slet upp badrumsdörren och skällde medan han stod i duschen, han var arg på mig för att jag snokat..
Jag grät när han kom ur duschen...jag gav han en chans och den förstörde han...
Han bad om ursäkt och det att jag skulle vara hemma blev aldrig av....

Fortsättningen kommer senare...
Pojkarna vakna och vi ska snart iväg :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar