me and babe and our kids

me and babe and our kids

onsdag 26 februari 2014

Jobbig kväll..

Innan min pojkvän ringde igår så var jag irriterad på han fast ändå inte..
När han väl ringde så for de endel tankar igenom huvudet innan jag svarade.. när jag hörde hans glada röst så dog jag.. jag blev så glad av att höra  hans röst men jag lyckades inte visa det för irritationen hade precis börjat rinna av..
Vi är väldigt bra på att prata om våra problem.. vi är öppna och ärliga mot varann och har inga hemligheter, vilket är väldigt skönt för det gör att jag känner mig ännu tryggare med honom..
Men igår lyckades jag inte riktigt vara så öppen mot honom..
Jag orkade bara inte prata om det...
Så började tårarna rinna, jag grät tyst i telefonen, ville inte att han skulle höra mig ledsen och när jag skulle säga något så försökte jag dölja att jag grät.
Det var jobbigt och gråta, saknade honom så fruktansvärt mycket och ville bara ha han där..
Få ligga i hans famn med hans armar runt mig och känna hans närhet..
Känns som att de mesta går lättare och hantera när jag har han nära mig..
Det blev tillslut lite bättre men kändes ändå flera gånger som att jag skulle börja gråta på nytt men att kroppen var för trött..orkade inte gråta..

Sedan vaknade min äldre son, blev stressad då klockan var över ett på natten..
så fick bli vaken ännu längre än vad jag tänkt mig bara för att vänta tills han skulle somna om..
det tog väl inte så lång tid men han grät till mellan varven..
Det är jobbigt att varje kväll aldrig riktigt kunna slappna av helt, det har varit en natt som min äldsta son inte alls har vaknat till och gråtit på hela natten.
Men annars så händer det varje kväll och de känns som att kroppen nästan väntar på att det ska komma..  Har jag "otur" så måste jag sitta uppe ett tag med han och de är svårt å veta när man kan lägga han igen för oftast blir han fort pigg och vill röra på sig..
Men går jag in och bara nattar honom på nytt och går ut igen så känns de som att jag gjorde det värre för att jag gick till honom än när jag väntar och ser om han somnar om..
Minstingen vaknar ju till minst en gång per natt och ska ha välling sen är det olika när han väcker mig på morgonen men oftast väldigt tidigt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar