me and babe and our kids

me and babe and our kids

söndag 23 februari 2014

Söndag...

Fick lite mer sömn i natt... men ändå vart trött till och från idag..
Äldsta sonens feber var borta igår men är fortfarande snorig och hostar emellanåt..
Bara för att vara på säkra sidan så att han har återhämtat sig hyfsat så får  han vara hemma från
dagis imorgon och på tisdag..
Minstingen fick feber i fredags kväll och har det ännu.. den har legat på 38,2 till 37,8 ...idag så låg den på 38,0 igen... hoppas verkligen den försvinner snart, han har hosta, ibland hostar han så att han börjar gråta.. han är väldigt mammig.. försöker jag ha han på golvet, i lära gå-stol eller liknande så gråter han men blir lugn i min famn.. dock så börjar han ju och gråta efter en stund..
Är lite påfrestande då man dels vill trösta honom, samtidigt som min äldre son behöver mig och man behöver ju försöka städa lägenhet och laga mat.
Min egen förkylning har blivit bättre.. var täppt i näsan i förmiddags men nu verkar det vara lugnt..
Blir ganska lätt torr i halsen och den vill inte alltid som jag vill när jag pratar men betydligt bättre än igår och haft turen att slippa huvudvärk idag.... än så länge iaf...

Just nu har man lite problem med äldsta sonen som inte vill somna om..
Var först och kramade om han och starta om musiken på cd spelaren, nattade honom och gick ut.
Det gick bra i typ 2 minuter sen så började han och gråta...grät en bra stund.. gick in till honom och tog upp han i famnen och tröstade honom.. när jag sedan tänkte lägga han så började han streta emot å var på väg att börja gråta.. så han fick sitta uppe en liten stund med mig... testade sedan natta men nej gick ingen bra... Han har suttit lugnt i min famn så de har varit skönt att man har kunnat busa med honom men sen skulle han börja busa...försökte ha han i famnen och prata lugnt men det gick inte..
så bestämde mig för att göra ett nytt försök och natta han.. gick bra ända tills jag lämnade rummet.

Kanske gör jag fel när jag ska natta honom?
Jag har alltid gått ut ur rummet efter jag lagt han i sängen och sagt go natt..
Just nu känns det som om jag borde göra annat, men vad?
Jag har ingen tålamod eller ork till att hålla på..
Det är jobbigt och höra han gråta...
Blir stressad av det..
Vid såna här tillfällen så är det riktigt jobbigt att vara ensam..

Det är verkligen tufft att vara ensam med två små barn
båda gråter samtidigt
en surar/gråter när  han inte får som han vill
dåligt med sömn
kan inte slappna av
osv...
Men det är bara att bita ihop och göra så gott man kan för att ta hand om dom
Jag klarar detta
även om det ofta känns som att jag inte gör det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar