me and babe and our kids

me and babe and our kids

fredag 16 maj 2014

Kanske mognar..

Jag älskar min lilla syster men de är inte första gången jag blir trött på henne..

Igår var andra gången jag försökte säga till åt henne att sluta betee sig så omoget...
Hon och en kompis har blivit osams med en annan tjej som är f.d vän
Det är bråk å intriger, den tjejen är tydligen stor i käften på avstånd men när syrran står framför henne så vågar hon inget säga..
Häromdagen så kasta syrran en flaska på den tjejen utan anledning (eller ja hennes anledning är väl att den tjejen är en idiot)
Lixom why?? Lägg ingen energi på den tjejen om hon nu håller på..
För hon får ju de hon vill.. Reaktion..

Hon hamna hos rektorn pga den händelsen å blev liv i luckan..
Jag gillar inte att hon ljög om de hon gjorde, hon påstår att den tjejen hitta på pga dom e osams, blanda in lärare att dom borde bli avstängda som ljuger om en elev..
Seriöst? Sluta vara så stor i käften när du ändå sitter å ljuger om vad du har/ inte har gjort.
Det var dock bra att hon sa ifrån när rektorn eller om de var kuratorn som sa att dom inte kan prata om andra elever, vad dom sagt eller gjort å när hon kommer ut och berätta de för sin kompis så säger hon att dom suttit å prata om vad syrran sagt å gjort.
Där gjorde syrran bra som sa ifrån även om hon nu typ skrek...
Sen så skvallra hon på tjejen som ska haft sex med killar på toaletter pga den tjejen skvallra om att syrran kasta flaska och vid annat tillfälle tryckt upp tjejen mot en vägg..
Hon jämför sex på toa med att kasta flaska på en person.. De är två heelt skilda saker..

Försökte snacka med syrran om att inte lägga ned energi på den tjejen..
"kasta inte mer ved i elden" osv
"nä för då vinner hon"
Orkade inte försöka prata med henne då hon ändå inte lyssnar å hon ville inte prata med mig mer för jag gör henne bara förbannad...

Suck kanske hon mognar en dag..
Just nu är jag så trött på hennes omogna beteende och att hon skryter om att hon känner Luleås värsta människor... 
(för er som undrar, hon e 17 fyller 18 i år..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar