me and babe and our kids

me and babe and our kids

söndag 31 augusti 2014

Mardrömmar...

Jag verkar ha lite perioder när jag har mardrömmar eller så är de bara några dagars mellan rum...
Ibland kan jag ha flera på en natt, och ibland eller är nog för de mesta om jag vaknat från den, så kommer jag tillbaka till den när jag somnar om..vilket är rätt jobbigt..

Men en sak jag undrar över är om de är vanligt att man kan väcka sig själv ur mardrömmen? Nu vet jag inte riktigt hur jag gör eller så men ibland är de precis innan eller mitt i något hemskt är påväg att hända som jag vaknar, ibland i ett ryck och hyperventilerar nästan, andra gånger så är det som om ögonen och hjärnan e vaken men resten av kroppen sover för den är alldeles tung och orkar inte röra mig.

Denna gång var det nog den obehagligaste ja på länge iaf, för vissa sdelar kändes så verklig, jag vaknade i ett ryck (låg dock kvar i sängen)..min sambo var vaken och tröstade mig direkt.
Lugnade mig rätt fort, kände mig så trygg i hans armar.
Men jag vågade inte somna om, rädd för att komma tillbaka till mardrömmen och jag vill inte veta vad som hände..
Så jag låg och spela i säkert en timma innan kroppen sa ifrån...

Det känns tryggt nu när man har en sambo som tröstar en (om han fortfarande är vaken) eller att jag behöver bara lägga mig tätt intill honom och hålla om han så känns det tryggt...
Han märker oftast när jag har mardrömmar och påväg att vakna ifrån det för jag andas tydligt mycket fortare då.

Nu frukost till pojkarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar