me and babe and our kids

me and babe and our kids

lördag 26 november 2011

27e november 2009

Minns den morgonen för två år sedan då jag väntade på min kompis och hennes kille skulle komma och hämta upp mig. Var stressad och nervös för skulle ingenkligen inte fått åka och tatuera mig men farsan ändrade sig kvällen innan. Jag hade en träningsväska som var proppad med kläder och hade en stor elgigants påse och nån väska till med saker/kläder. Tänkte Vaknar farsan och ser detta så kommer han tycka att det är lite väll mycke kläder för att spendera en helg i piteå (han visste ju inget om att jag i själva verket skulle sticka till skåne med en kille efter jag har tatuerat mig).
Han vaknade där på morgonen och jag kände hur pulsen steg och bara hoppades att min kompis och hennes kille skulle komma snart. Som tur var låg farsan i sängen..han var orolig för hur det skulle gå då vädret inte var det bästa. Men stack ut efter en stund och väntade, vågade inte riskera att han skulle se..

När min kompis och hennes kille väll kom och vi hade lastat in i bilen så släptte den oron och man blev nervös för man skulle ju träffa en skit söt kille i luleå och sen följa med han ner til skåneland som han brukade säga :) ..var rätt lugn..fram tills vi var i luleå då jag visste att tiden börja dra ihop sig mer o mer tills han skulle vara framme.
Vi gick runt lite där i luleå i väntan på att vi skulle gå till studion, Jag var den som skulle vara första "offret" då min kompis var skit rädd ..
Trodde hon var lixom så där lagom rädd..men när vi råk agå in i fel studio där de var nästan likadant namn som den vi skulle till så hade hon rusat ut när jag vände mig om.. Gissa om man blev paff när man vände sig om och man stod ensam dära..haha
Vi hitta våran studio och tyvärr skulle jag inte hinna möta "..." på tåget. Pratade med han i telefon..försökte beskriva vägen men jag e ju verkligen dålig på sånt. Han sa att han skulle sitta nere på station och vänta på mig. Tyckte så klart att de var lite synd men kanske bäst så inte han går vilse sen var jag lite nervös för o bli tatuerad men mer nervös för att träffa ".." ..stod därinne i studion och min och min kompis tatuerare skissade på min tatuering..
Minns inte o mhan var färdig eller höll på att skissa ännu när "..." kom in genom dörren i studion. Överaskad och överlycklig kastar jag mig i armarna på han när han kommer in.
Prat och sånt minnns jag tyvärr inget av. . Minns bara den underbara glädjen jag kännde när jag såg han stå dära.. Under tiden jag blev tatuerad så var jag smått orolig att han kanske inte skulle tycka om mig på samma sett som när vi prata i tele och skrivit till varann.
Tiden o bli gaddad känndes som evigheter ville ju vara med "..." ... Han som tatuera mig sa till "..." att han kunde komma sätta sig på en stol..så först satt han en liten bit bort och sedan fick han sitta mitt framför mig. Jag höll i hans hand..nöp nog rätt hårt ibland men de var mest för det gjorde ont i nacken å luta sig fram (visste att jag fick ta paus om jag ville men ville få de gjort..höll ju inte på att svimma eller något).

När jag äntligen var klar så fick jag chansen att kramas och mys alite med "..." Min kompis tatuerade sig efter mig.."...." försökte få mig att säga att jag skulle betala så att vi kunde gå. För att äta och ja umgås lite ifred innan vi skulle med tåget. Men jag var för feg så vi stod dära istället och väntade.

När min kompis var klar så betalade vi båda och sen kunde vi gå (tatueraren smörjde min engång till efetrsom jag berättade att jag skulle på lång resa)..sen Gick vi och handla helosan salva och sedan tog jag mina saker frpn min kompis bil. Sa hejdå till henne och hennes kille, sedan Så sökte jag och "..." efter ett ställe att käka på.
Det blev hamburgare, "..." bjöd, vilket jag tyckte var jätte gulligt. Vi satt och åt och han kalla maten för fiende mat som försökte skada han och de var inte lika gott som skånsk hamburgare..Jag skrattade åh tyckte de lät bara för kul..emellan han åt strips så tog han och stoppade nån i min mun..vissa gånger han man knappt få in i munnen förän han skulle trycka i mer.

På tåget så satt vi och kramades och myste när en full gubbe kom och satte sig bakom oss och började snacka..Blev på engång rätt jobbigt och på nåt sett var han lite obehaglig. Men som tur var så kom nån kvinna och tog med han till en annan vagn så vi fick vara ifred igen.
På tåget fick vi böldpest..vet inte hur de gick till men vi lyckades få de hihi ;P
Jag sov för de mesta i hans famn och han somnade mot mig under natten (vi hade sitt platser)

Under hela den tiden vi var med varann så var de som om det bara var vi som existerade.
Det var en underbar känsla och jag tänker ofta på första gången vi träffades resan, när vi åt och endel saker vi sa till varann och tänker förstås endel på när vi kom ner till skåne.
Minns när vi var på malmö station och du tog ett djupt andetag och tyckte de var härligt och känna skånsk luft igen.

Det är nu två år sedan detta hände och mycke har hänt sedan dess. Men jag älskar dig fortfarande och är glad för att vi varje år ska fira denna dag och minnas när vi träffades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar