me and babe and our kids

me and babe and our kids

torsdag 10 november 2011

Ingen skola

Blev ingen skola då man suttit på akuten i natt.
"..." hade hostat till och de känndes som att de revs till i hans lungor och efter det så blev det tyngre och andas..de hade gått nån timma innan han bad mig ringa till akuten och kolla ifall de var något han behövde oroa sig för. Han fick prata lite själv och där bestämdes de väll att han skulle komma in och undersökas, så vi fick åka in m sjuktransport. Vi kom in nångång före 1 och var ute kring 3.30..
Hans värden var bra men ändå hade ena sköterskan fått komma in och lyssna på "..." lungor då hon och läkarn hade varit oense om vart dom hört..hmmm ajja..
".." satt in kopplad med nå slangar så mitt nöje blev och sitta och kolla hans andetag..han själv blev smått trött efter dom skulle ta blodprov. ".." sa att jag kunde gå hem men jag ville inte lämna han där ensam, ville att han skulle ha sällskap + jag skulle fundera hur det går osv..
Dom lät "..." gå hem och sova lite så skulle han sedan ringa runtgen när han vakna..dom tyckte de var bättre att han fick sova hemma än på sjukhuset.
Så när vi kom hem så åt vi båda lite natta mat och sen kolla big bang theory tills man somna..Kännde mig hur pigg som helst men hade tydligen ändå lyckats somna innan honom fast han var mer trött än mig.
Minns inte om jag vaknat när larmet ringt i morse..vet bara att jag var upp en gång och gick på toa och la mig sedan för att sova igen.
Får berätta imorgon för ena lärarn varför jag var borta, eftersom att den lärarn är med snäll och förstående så ska de nog inte vara nå problem.


Hoppas att "..." röntgen undersökning kommer gå bra när han ska undersökas.. Jag kommer följa med honom, vilket är bra för min del ifall man själv ska dit nångång och undersökas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar